......

......

......

......

خوب و بد

دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳ ق.ظ

برادرم ‌می‌گفت دوستش خیلی خوب است.

گفتم یعنی چی خیلی خوب است؟

گفت نگاهش که می‌کنی، انگار می‌خواهد شهید شود!



هروقت، دیگران موقعِ نظردادن از خوب و بد استفاده می‌کنند، توضیح بخواهید. حتماً بخواهید خوبی یا بدیِ خودشان یا دیگران را توضیح دهند. در این خوب و بدها یک‌دنیا حرف نهفته است. به احتمال زیاد تعبیرهایی جالب می‌شنوید.


محمدباقر قنبری نصرآبادی

۱۷:۲۵

۱۲آذر۱۳۹۶

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۳
محمدباقر

نظرات  (۴)

۱۳ آذر ۹۶ ، ۲۰:۴۲ یک مسلمان
چرا توضیح بخواهیم؟!!:)
پاسخ:
ارادتمندم

چون خوب و بد هم کلیشه‌اند، هم معنای دقیقی ندارند.
هم کلی‌گویی است، هم خوب و بدِ آدم‌ها متفاوت است؛ مثلاً برای دوستم، خوبی به زرنگی است و کلاه سرِ مردم گذاشتن و از دیدِ من خوبی به رندی نیست.

:-)
من بارها شده که از بعضیا پرسیدم چرا خوبه یا چرا بدِ؟اکثر مواقع معلوم میشه خودشون دلیل قابل بیانی براش ندارن.
پاسخ:
این هم دقیقاً یکی از ابعادِ دیگر این مطلب بود‌.
همین که یکی‌دو دقیقه فکر کنند، بسیار ارزشمند است.
دفعات بعد، خوب و بد در ذهنشان راحت نقش می‌بندد؛ اما سخت‌‌تر یا دیرتر به زبان می‌آورند. چون پرسش‌گری مانند شما هست.
دعوایم میکنند :(
پاسخ:
ادامه بدهید تا جایی که صدمه جانی و مالی نداشته باشد!
:-)
از چرا جویی خوشم می آید :)
بیشتر جاها بخاطر چرا جویی بیش از حد سرزنش میشوم!دست خودم نیست و میخواهم دلیل بدانم و توصیف :( 
جدیدا سعی کردخ ام دیگر چرا را نخویم
پاسخ:
من جای شما باشم با سیاست این کنجکاوی را ادامه می‌دهم.
الان هم دست‌کم از من یا دوستانتان بیشتر بخواهید و بیشتر چرا بیاورید...

:-)