اگر نمیتوانی، عنوانتراشی کن!
پنجشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰ ب.ظ
شاید نیمی از خلاقیتِ شما در یافتن یا خلق عنوانی مناسب نهفته باشد؛ پس سرسری از عنوان نگذرید.
اگر متنتان علمی است و اگر به پاراگرافنویسی آشنا هستید، خودِ پاراگراف داد میزند عنوان چیست. اما اگر متنتان خلاق است، این همه عنوان از درودیوار دارد میریزد، کافی است دست دراز کنید.
اما انواع عنوان در متنهای غیرعلمی:
۱. تکمیلکنندهٔ متن اصلی؛
۲. گولزن و بیربط؛
۳. تککلمهای؛
۴. عبارتگونهای؛
۵. برانگیزانندهٔ احساسات اعم از حس همدردی و خشم و نشاط؛
۶. رازآلودبودن؛
۷. جهتداربودن از لحاظ خط فکری یا سیاسی یا رخدادی تازه که همگان را درگیر کرده است؛
۸. تکهای از شعر یا ضربالمثل یا سخنی معروف؛
۹. عنوانهای تکراری و کلیشهای؛
۱۰. بیانکنندهٔ حالات نویسنده؛
۱۱. و... .
محمدباقر قنبری نصرآبادی
۱۲:۱۱
۲آذر۱۳۹۶
۹۶/۰۹/۰۲