......

......

......

......

از هر دری، سخنی

دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۵:۴۴ ب.ظ

۱. آیا این دوستم کارشناس است؟!

دیروز، یکی از دوستانم از رابطهٔ مستقیم حمام‌های عمومیِ زنانه در ازدواج‌های سنتی می‌گفت‌. می‌گفت که منقضی‌شدنِ این نوع ازدواج‌ها، در گروِ مرگ یکی از مرد و زن بود.

واقعاً تا حالا به این نهاد اجتماعیِ رایج در گذشته و تأثیر‌گذاری‌اش در پیوندهای گذشته فکر نکرده بودم‌.


۲. این هم از جهان‌بینی آقای خرچنگ در پویانماییِ باب‌اسفنجی!

یکی دیگر از دوستانم هم می‌گفت انبارم را تعطیل کردم که استراحت کنم، موبایلم زنگ خورد. سه‌ رقم اولِ شماره، ۱۱۸ بود‌. پیش خودم گفتم طرف آدم‌حسابی است و بهتر است بردارم‌. یعنی‌که اگر ۱۱۸ نداشت، آدم‌حسابی نیست و جوابش را پس از خواب می‌دهم.


۳. مردد است در انتخاب!

دوستِ دیگری دارم که خواهرش به‌تازگی حامله شده است. برای دخترخاله‌اش خواستگار آمده است. دخترعمه‌اش نیز پایش را همین چند روز پیش عمل کرده است. مانده است که کجا را برای پذیرایی از خود برگزیند. همچنان در گردش است بین خانهٔ خودش و خاله‌اش و عمه‌اش!


محمدباقر قنبری نصرآبادی

۱۷:۳۴

۱۵آبان۱۳۹۶

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۱۵
محمدباقر

نظرات  (۵)

من دارم زندگی نتمه نکبت خودمو مینویسم(با عرض شرمندگی)
پاسخ:
نفرمایین...
فقط این نویسندگی را ادامه بدید... بقیه‌ش به عهدهٔ قلم است...

ممنون از شما
اگه سه تا پست بود جالب تر میشد
هر کدوم به عنوان یه داستان کوتاه...
خودم اصولا داستان هام خیلی طولانی میشه...
پاسخ:
خواهش می‌کنم.
حتماً در مطالب بعدی، ازشون استفاده می‌کنم.

شما داستان کار می‌کنید؟
گنگ از این نظر که میای راجب یکیش فکر کنی ذهنت درگیر چیز دیگه میشه!!
برای ذهن یه ذهن مشغولی پیش میاد در آخرهم نتیجه مشخصی نمیتونه بگیره
پاسخ:
اول حق را به مخاطب می‌دهم.
دوم هم همینطور.
سوم هم باز حق با مخاطب است.
راستش دقیقاً موقع نوشتن، حسِ الانِ شما را داشتم...

اما برای نتیجه،
برداشت را جایگزین نتیجه‌گیری کنید!

ازاین‌پس حتماً مراعات می‌کنم...


سپاسگزارم که نظر دادید...
یک دنیا ممنون!

من خیلی به اصول نویسندگی آشنا نیستم
اما به عنوان خواننده نظرمو میگم
خیلی گنگ بود!!!
پاسخ:
ممنونم که روشن‌تر نظر دادید.
اصول نویسندگی دقیقاً اصولی است که نویسنده باید رعایت کند تا مخاطب بفهمد، نویسنده چه نوشته است.
😐😐😐😐😐
پاسخ:
واقعاً عنوانش به مطلب می‌خورد!
سه دوست، سه دنیای متفاوت، سه خاطره...
:-)
خوبه دیگه؟ مگه نه؟! لطفاً... :-)